OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG TRANSPORTOWYCH DLA NORDKALK SP. Z O.O.





§1

Postanowienia ogólne





§2

Oświadczenia





§3

Realizacja zlecenia transportowego




Załączniki:








INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładzie produkcyjnym Nordkalk Sp. z o.o. – Sławno





Warunki podstawowe


Zagrożenia


Zapobieganie zagrożeniom


O wszelkich zauważonych zagrożeniach Kierowca zobowiązany jest poinformować operatora ładującego towar lub osobę dozoru Z-du.


Procedura załadunku


Uwaga:

Każdy kierowca, który przyjechał po raz pierwszy, może przystąpić do załadunku po zapoznaniu się z niniejszą instrukcją i podpisaniu oświadczenia (zał. nr. 1 do niniejszej instrukcji). Instrukcję otrzymuje od pracownika Nordkalk Sp. z o.o. lub pracownika Ochrony – podpisane oświadczenie pozostawia na portierni.



Telefony:

Sterownia: 44 757 14 28; 667 100 578

Portiernia: 44 757 10 01; 697 503 860








INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładzie produkcyjnym Nordkalk Sp. z o.o. – Wolica





Warunki podstawowe


Zagrożenia


Zapobieganie zagrożeniom


Ponadto zabronione jest:

O wszelkich zauważonych zagrożeniach kierowca zobowiązany jest poinformować operatora przemiałowni lub dozorcę (portiera).


Procedura załadunku

Procedura rozładunku kamienia:

Telefony:

Sterownia: 41 31 54 642

Portiernia: 667 501 146








Zał.1A INSTRUKCJI POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładach produkcyjnych Nordkalk Sp. z o.o.






…………………………………………………………

(Miejscowość, data)



OŚWIADCZENIE

Ja niżej podpisany(a)


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(imię i nazwisko kierowcy)



………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(podać nazwę firmy swojego pracodawcy i firmy z upoważnienia, której przewozi towar)


Oświadczam, że:

Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NORDKALK Sp. z o.o.,  w zakresie niezbędnym do realizacji umowy o współpracy  i wynikających z niej obowiązków Administratora Danych.



………………………………………………………………

Podpis kierowcy












Załącznik nr 2 do OGÓLNYCH WARUNKÓW ŚWIADCZENIA USŁUG TRANSPORTOWYCH DLA NORDKALK SP. Z O.O.






KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych informuję, iż: Administratorem Państwa danych osobowych jest NORDKALK Sp. z o.o. Pl. Na Groblach 21, 31-101 Kraków, NIP: 583-21-67-150 REGON: 191248246, KRS 0000010481.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować w sprawie swoich danych osobowych, kontakt email: inspektorochronydanych@nordkalk.com

Administrator przetwarza następujące dane:

Państwa dane osobowe pozyskane zostały od Państwa pracodawcy i przetwarzane są w celu:

Państwa dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) oraz lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Administrator może udostępnić Państwa dane :

Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Konsekwencją złożenia sprzeciwu / cofnięcia zgody będzie niemożność świadczenia przez Państwa usług, gdyż nie zostaniecie Państwo wpuszczeni na teren Nordkalk.

Państwa dane osobowe przechowywane będą do końca trwania niniejszej umowy oraz przez okres 5 lat po jej zakończeniu, zgodnie z ustawą o rachunkowości.

Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego innego niż Finlandia i Wielka Brytania.

Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.





Załącznik nr 3 do OGÓLNYCH WARUNKÓW ŚWIADCZENIA USŁUG TRANSPORTOWYCH DLA NORDKALK SP. Z O.O.


Kodeks postępowania dla dostawców firmy Nordkalk

Przedmowa

Celem Grupy Nordkalk („Nordkalk”) jest prowadzenie działalności gospodarczej przynoszącej długoterminowe zyski w sposób etyczny i rozsądny. Służy temu ciągłe doskonalenie naszych procesów, produktów i usług z uwzględnieniem m.in. aspektów ekonomicznych, personalnych, społecznych i środowiskowych. Nasze wartości – Otwartość, Uczciwość, Śmiałość, Zaufanie i Szacunek – wytyczają kierunek naszych działań.

Nordkalk oczekuje, że wszystkie podmioty dostarczające Nordkalk produkty lub usługi, takie jak niniejszy podmiot zwany dalej „Dostawcą", zobowiążą się do przestrzegania niniejszego Kodeksu Postępowania dla Dostawców Nordkalk („Kodeks dla Dostawców"). Ponadto, Dostawca i Nordkalk mają możliwość uzgodnienia dalszych standardów w umowach o dostawy. Niniejszy Kodeks Dostawców został stworzony w celu zagwarantowania, że wartości i standardy etyczne Nordkalk są zrozumiałe i przestrzegane przez wszystkich naszych Dostawców, w tym również przez ich bezpośrednich dostawców oraz innych interesariuszy. Nordkalk oczekuje od wszystkich swoich Dostawców postępowania w duchu wartości Nordkalk, zaangażowania w zrównoważony rozwój oraz przestrzegania analogicznych dobrych standardów pracy oraz etyki biznesu.

Niniejszy Kodeks dla Dostawców został zaktualizowany i zatwierdzony dnia 10 czerwca 2020 r. i zastępuje wcześniejszą wersję Kodeksu Postępowania Dostawców firmy Nordkalk (z dnia 20 kwietnia 2015 r.).

Zgodność z prawem

Dostawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów obowiązujących systemów prawnych, w tym także wymogów prawnych i lokalnych regulacji. Takie prawa i regulacje dotyczą zazwyczaj na przykład środowiska naturalnego, gospodarowania odpadami, praw pracowniczych, kwestii bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa produktów.

Co to oznacza w praktyce?

Uczciwa konkurencja

Dostawca zobowiązany jest do prowadzenia swojej działalności gospodarczej i konkurowania zgodnie z obowiązującymi przepisami antymonopolowymi i zasadami ochrony konkurencji.

Co to oznacza w praktyce?

Przeciwdziałanie korupcji i łapówkarstwu

Nordkalk nie uczestniczy w żadnych działaniach korupcyjnych ani łapówkarskich. Dostawca zobowiązuje się również nie tolerować korupcji i łapówkarstwa.

Dostawca zobowiązuje się do niedokonywania żadnych niewłaściwych płatności lub zawierania innych ustaleń, które mogłyby być postrzegane jako mające na celu wywarcie wpływu lub skorumpowanie odbiorcy. Takie niewłaściwe płatności i ustalenia mogą obejmować łapówki, prezenty, przysługi, gratyfikacje, pożyczki, korzyści i formy rozrywki.

Dostawca jest zobowiązany do potwierdzenia, że ani on, ani jego podmioty stowarzyszone, beneficjenci lub dyrektorzy nie zostali postawieni w stan oskarżenia w jakiejkolwiek jurysdykcji za korupcję, sankcje ekonomiczne, kontrolę eksportu lub przestępstwa związane z praniem pieniędzy.

Co to oznacza w praktyce?

Prawa człowieka i uprawnienia pracownicze

Od Dostawcy oczekuje się, że w taki sam sposób, jak Nordkalk, będzie przestrzegał praw człowieka określonych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ oraz przestrzegał uznanych międzynarodowych standardów pracy określonych przez Międzynarodową Organizację Pracy (MOP) oraz Global Compact ONZ.

Dostawca zobowiązany jest traktować ludzi z szacunkiem i zapewniać im równe szanse rozwoju osobistego i doskonalenia zawodowego, co oznacza, że Dostawca nie zezwala na dyskryminację.

Dostawca zobowiązany jest do niekorzystania w ramach swojej działalności z pracy dzieci lub pracy przymusowej oraz do podejmowania aktywnych działań w celu zapobiegania mobbingowi lub molestowaniu.

Dostawca zobowiązany jest do przestrzegania prawa pracowników do wolności zrzeszania się i rokowań zbiorowych, do wypłacania odpowiedniego wynagrodzenia i świadczeń oraz do zapewnienia, że czas pracy pracowników jest zgodny ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

Co to oznacza w praktyce?

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Dostawca zobowiązany jest zapewnić, że każdy z pracowników jego lub jego podwykonawców, którzy wchodzą na teren obiektów Nordkalk lub tam pracują, będzie przestrzegał wszystkich stosownych procedur i instrukcji Nordkalk dotyczących np. bezpieczeństwa i higieny pracy, logistyki, postępowania i bezpieczeństwa w obiektach lub portach.

Dostawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony pracowników, gości i innych osób, na które wpływ ma jego działalność. Należy wdrożyć system zarządzania bezpieczeństwem pracy zgodny z normą OHSAS 18001 lub inny odpowiadający jej system, lub w inny sposób wykazać, że działalność spełnia określone wymagania przewidziane w tych systemach.

Co to oznacza w praktyce?

Środowisko i zrównoważony rozwój

Dostawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska i zadbania o uzyskanie niezbędnych pozwoleń.

Dostawca zobowiązany jest do minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne w zakresie gleby, wody, powietrza i różnorodności biologicznej, ma obowiązek wykazywania ciągłego doskonalenia oraz, w miarę możliwości, stosowania najlepszych dostępnych technik (BAT).

Dostawca zobowiązany jest do gospodarowania wszelkimi odpadami powstałymi w wyniku prowadzonej przez siebie działalności, produktów lub aktywów klienta będących w jego posiadaniu.

Dostawca zobowiązany jest do wdrożenia systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z normą ISO 14001 lub innego podobnego typu systemu, lub do wykazania w inny sposób, że działalność spełnia określone w tych systemach wymagania.

Dostawca szanuje społeczności lokalne w krajach i regionach, w których prowadzi działalność, oraz dąży do zminimalizowania wszelkich negatywnych lub szkodliwych dla nich skutków.

Co to oznacza w praktyce?

Bezpieczeństwo produktu

Wszystkie produkty i usługi muszą odpowiadać kryteriom jakości i bezpieczeństwa określonym w odpowiednich umowach, jak również obowiązującym wymogom prawnym. Dostawca jest zobowiązany do zarządzania zagrożeniami dla bezpieczeństwa produktów w całym łańcuchu dostaw.

Dostawca zobowiązany jest do stosowania surowców o znanym pochodzeniu oraz do zapewnienia identyfikowalności surowców i gotowych produktów. Dostawca zobowiązany jest dopilnować, aby dostarczone produkty, jeśli są używane zgodnie z przeznaczeniem, były bezpieczne dla ludzi i środowiska.

Co to oznacza w praktyce?

Łańcuch dostaw

Dostawca zobowiązany jest zapewnić, że wszyscy jego bezpośredni dostawcy akceptują i przestrzegają wymogów niniejszego Kodeksu dla Dostawców.

Egzekwowanie postanowień kodeksu

Nordkalk zastrzega sobie prawo do przeprowadzania okresowych wizyt lub audytów w celu zapewnienia przestrzegania przez dostawcę niniejszego Kodeksu dla Dostawców.

Jeżeli Nordkalk wykryje, że Dostawca nie spełnia wymogów i oczekiwań określonych w niniejszym Kodeksie dla Dostawców, Nordkalk omówi z Dostawcą zagadnienia, które wymagają korekty lub poprawy. Dostawca podejmie wówczas, bez zbędnej zwłoki, uzasadnione z handlowego punktu widzenia działania naprawcze.

Nordkalk zastrzega sobie prawo do anulowania zaległych zamówień, zawieszenia przyszłych zamówień i/lub rozwiązania umowy z Dostawcą w przypadku istotnego naruszenia niniejszego Kodeksu dla Dostawców. W przypadku, gdy umowa główna pomiędzy Nordkalk a dostawcą, do której załącznik stanowi niniejszy Kodeks dla Dostawców, zawiera odrębne zasady rozwiązania umowy, obie strony przyjmują do wiadomości, że naruszenie postanowień niniejszego Kodeksu dla Dostawców może zostać uznane za istotne naruszenie umowy, uprawniające Nordkalk do rozwiązania jej.