OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG TRANSPORTOWYCH DLA NORDKALK SP. Z O.O.





§1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Transportowych (zwane dalej „Ogólnymi Warunkami” lub Regulaminem”) regulują specjalistyczne usługi przewozowe produktów wapiennych, wykonywane przez firmy transportowe (zwane dalej „Przewoźnikami lub „Przewoźnikiem”) na zlecenie Nordkalk Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (adres: Pl. Na Groblach 21; 31-101 Kraków), KRS 0000010481, NIP: 583-21-67-150, BDO 000007866 (zwanej dalej „Zamawiającym”).

  2. Zlecanie usług transportowych odbywa się poprzez prowadzoną przez Zamawiającego platformę TMS SOOT - System Obsługi Ofert Transportowych (zwanej dalej „SOOT”).

  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z usług transportowych bez poniesienia jakichkolwiek konsekwencji prawnych w ramach złożonych Przewoźnikowi zleceń w przypadku awarii urządzeń produkcyjnych Zamawiającego lub braku sprzedaży Produktów spowodowanych sytuacją rynkową.

  4. Przewoźnik nie może domagać się od Zamawiającego odszkodowania z tytułu zaniechania zlecenia przewozów spowodowanego brakiem sprzedaży Produktów lub awarią na zakładzie produkcyjnym Zamawiającego.

  5. Załadunek towarów na środki transportowe dokonuje Zamawiający. Zamawiający dokonuje ważenia produktu oraz pojazdów przed i po załadunku na legalizowanych wagach.

  6. Przewoźnik na czas wykonania przewozu ponosi pełną odpowiedzialność względem Zamawiającego za zanieczyszczenie, utratę lub zaginięcie przewożonych Produktów. W przypadku powstania z winy Przewoźnika po stronie Odbiorcy szkody w związku ze zdarzeniami opisanymi w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający jest uprawniony do żądania od Przewoźnika przejęcia w pełnym zakresie wszelkich roszczeń Odbiorcy związanych z wyrządzoną szkodą, począwszy od chwili powstania szkody i na każdym późniejszym etapie (umowne przystąpienie do długu). Przewoźnik zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów (takich jak: koszty obsługi prawnej, ekspertyzy techniczne i chemiczne, etc.) poniesionych przez Zamawiającego w związku z roszczeniami Odbiorcy kierowanymi do Zamawiającego.

  7. Przewoźnik ma obowiązek podstawienia czystego środka transportu – czystej i suchej naczepy oraz należytego zabezpieczenia towaru po załadunku w pełni sprawną i szczelną plandeką.

  8. Do obowiązków Przewoźnika należy zabezpieczenie przewożonego ładunku przez wprowadzeniem zanieczyszczeń oraz przestrzeganie przepisów Kodeksu Drogowego, w tym przepisów określających dopuszczalną masę całkowitą pojazdów.

  9. Za ewentualny niedobór Produktów w transporcie odpowiada Przewoźnik.

  10. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów opuszczających zakłady Nordkalk Sp. z o.o. (zwana dalej „DMC”) nie może przekroczyć 40 ton (uwzględniając ewentualny błąd ważenia wynikający ze świadectwa legalizacji wagi i przepisów prawa). W przypadku stwierdzenia podczas ważenia pojazdu na wadze Zamawiającego, iż dopuszczalna masa całkowita pojazdu została przekroczona, Przewoźnik zobowiązany jest do niezwłocznego dostosowania DMC pojazdu do wskazanej powyżej poprzez usunięcie części ładunku oraz złożenie go w miejscu i w sposób wskazany przez Zamawiającego. Przewoźnik, podczas wykonywania usług transportowych, zobowiązuje się wykorzystywać pełną ładowność środków transportu. Minimalna masa całkowita środka transportu opuszczającego zakłady Nordkalk Sp. z o.o., po załadowaniu produktem Zamawiającego, wynosi 39.700 kg. W przypadku stwierdzenia, po dokonaniu ważenia z wykorzystaniem wagi samochodowej Zamawiającego, iż pojazd jest niedoładowany, Przewoźnik zobowiązany jest doładować brakującą ilość produktu.

  11. W przypadku gdy Przewoźnik zleci trzeciej stronie realizację wykonania przedmiotu zlecenia, bierze on pełną odpowiedzialność za podwykonawcę oraz za realizację przez niego zlecenia zgodnie z jego postanowieniami.

  12. Przewoźnik zobowiązany jest do przestrzegania zasad dotyczących nieuczciwej konkurencji i zobowiązuje się nie oferować produktów konkurencyjnych klientom obsługiwanym przez Zamawiającego. W przypadku złamania tej zasady przez Przewoźnika, współpraca zostaje zerwana ze skutkiem natychmiastowym bez możliwości powrotu do współpracy.

  13. Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Transportowych (zwane dalej „Ogólnymi Warunkami” lub Regulaminem”) obowiązują od 15.01.2024r.




§2

Oświadczenia

  1. Przewoźnik oświadcza, że posiada wszelkie wymagane przez przepisy obowiązujące w chwili wejścia w życie niniejszego Regulaminu zezwolenia na wykonywanie działalności gospodarczej polegającej na wykonywaniu usług transportowych jak również, że będzie realizował zlecenie transportowe pojazdami spełniającymi warunki Transportowego Dozoru Technicznego, posiadającymi aktualne odbiory techniczne wykonane przez uprawnione stacje diagnostyczne, posiadającymi wszystkie niezbędne certyfikaty dopuszczające środek transportu do ruchu, jak również z wykorzystaniem pracowników posiadających właściwe i wymagane przez polskie prawo kwalifikacje.

  2. Przewoźnik zobowiązuje się do przestrzegania zasad BHP i ppoż. w trakcie realizacji zlecenia transportowego.

  3. Przewoźnik oświadcza, iż posiada ubezpieczenie OC przewoźnika, którego kopię zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu przed przystąpieniem do realizacji zlecenia transportowego. Przewoźnik zobowiązuje się utrzymać ubezpieczenie OC w niezmienionej wysokości przez cały czas realizacji zlecenia. Przewoźnik zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu kopię nowej polisy ubezpieczeniowej najpóźniej w dniu wygaśnięcia poprzedniej polisy.

  4. Do obowiązków Przewoźnika należy zabezpieczenie przewożonego ładunku przed wprowadzeniem zanieczyszczeń oraz przestrzeganie przepisów Kodeksu Drogowego w tym przepisów związanych z Dopuszczalną Masą Całkowitą. Przewoźnik ma również obowiązek przestrzegania procedur Instrukcji postępowania kierowcy dla danego Zakładu Nordkalk Sp. z o.o. stanowiących Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

  5. Przewoźnik zobowiązuje się nie zatrudniać pracowników Nordkalk Sp. z o.o. przy realizacji zlecenia transportowego bez uprzedniej zgody Nordkalk Sp. z o.o. wyrażonej na piśmie, przy czym zakaz dotyczy zarówno zawarcia umowy o pracę, jak i umowy cywilno-prawnej nazwanej lub nienazwanej. Przewoźnik zobowiązuje się, iż zapis dotyczący zakazu zatrudniania pracowników Nordkalk Sp. z o.o., o którym mowa powyżej, zostanie wprowadzony również do umów zawieranych przez Przewoźnika z ewentualnymi Podwykonawcami.

  6. Przewoźnik akceptując niniejszy Regulamin potwierdza zapoznanie się z załącznikiem nr 2 - KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.

  7. Z uwagi na troskę firmy Nordkalk Sp. z o.o. o ekologię i ochronę środowiska, Zamawiający oświadcza, że preferowane jest wykorzystywanie przez Przewoźnika floty samochodów ciężarowych o Europejskim standardzie emisji spalin: EURO 5 oraz EURO 6.

  8. Zamawiający, zgodnie z art. 4c Ustawy z dnia 8 marca 2013r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, oświadcza, iż posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt. 6 wyżej wymienionej Ustawy.

  9. Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem VAT i upoważnia Przewoźnika do wystawiania faktur VAT bez podpisu osoby upoważnionej przez Zamawiającego.

  10. Do ceny netto zostanie doliczony obowiązujący podatek VAT.

  11. Faktury za wykonywane usługi transportowe będą wysyłane przez Przewoźnika w formie elektronicznej (pdf) na adres e-mail: faktury@nordkalk.com. Jeden email może zawierać tylko jedną fakturę wraz z załącznikiem.

  12. Za wykonane usługi transportowe Przewoźnik będzie wystawiał dwie faktury elektroniczne dotyczące danego miesiąca. Jedna faktura za przewozy zrealizowane w dniach 1 - 15 danego miesiąca oraz druga za przewozy w dniach 16 - ostatni dzień danego miesiąca.

  13. Faktury będą wysyłane do Nordkalk na podany adres e-mail nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty ich wystawienia.

  14. Przewoźnik jest zobowiązany do wystawienia faktury VAT za zrealizowaną usługę transportową nie później niż do 15 dnia miesiąca, który następuje po miesiącu zrealizowania usługi.

  15. Do każdej wystawionej faktury Przewoźnik dołączy zestawienie WZ za dany okres.

  16. Oryginały dokumentów WZ będą wysyłane niezwłocznie po wystawieniu faktury elektronicznej przez Przewoźnika na adres Nordkalk Sp. z o.o., Zakład Miedzianka, 26-065 Piekoszów z dopiskiem Dział Logistyki/Obsługi Klienta.

  17. Warunkiem zapłaty przez Nordkalk kwoty wskazanej w fakturze VAT wystawionej przez Przewoźnika jest dostarczenie oryginałów dokumentów WZ, potwierdzających odbiór towaru przez klienta. Niedopełnienie powyższego może być równoznaczne ze wstrzymaniem płatności do czasu dostarczenia dokumentów WZ oraz czasowym zablokowaniem przewoźnika na platformie SOOT na co Przewoźnik wyraża zgodę.

  18. Termin płatności faktury ustala się na 45 dni od daty wpływu do Nordkalk Sp. z o.o. (data wysłania faktury elektronicznej na adres: faktury@nordkalk.com).

  19. Faktury będą płatne na rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT.

  20. Zapłata następuje pod warunkiem ujawnienia rachunku bankowego wskazanego przez Przewoźnika w fakturze w „Wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT („Wykaz”)”, prowadzonego przez Ministra Finansów. W przeciwnym wypadku termin płatności przerywa bieg do dnia otrzymania przez Zamawiającego powiadomienia o wpisaniu rachunku bankowego przewoźnika do Wykazu i od tego dnia biegnie na nowo.

  21. Przewoźnik nie może bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności, przenieść na osoby trzecie w drodze przelewu, cesji, zastawu lub działań o podobnym charakterze, całości bądź części należności wynikających z podjętego poprzez SOOT zlecenia. Przewoźnik zobowiązany jest do czynienia wzmianki o tym zakazie na każdym tworzonym przez Przewoźnika piśmie potwierdzającym istnienie wierzytelności, w tym w szczególności na wystawianych przez siebie fakturach.

  22. Każdy z pracowników Przewoźnika lub jego podwykonawcy, wykonujący usługi przewozu zobowiązany jest przestrzegać przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów o ruchu drogowym, przepisów o ubezpieczeniu OC oraz stosować się do poleceń personelu Zamawiającego w zakresie organizacji ruchu pojazdów i załadunku towarów na terenie Zamawiającego jak również stosować zasady BHP w miejscu rozładunku.

  23. Każdy z pracowników Przewoźnika i jego podwykonawcy wykonujący usługi przewozu zobowiązany jest do posiadania hełmu ochronnego, pełnych butów roboczych, kamizelki odblaskowej i okularów ochronnych. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że pracownik Przewoźnika bądź jego podwykonawcy nie stosuje się do przepisów i uregulowań, o których mowa w zdaniu pierwszym niniejszego punktu, nie wykonuje poleceń personelu Zamawiającego, zachowuje się w sposób agresywny lub niestosowny (np. wulgarny), stwierdzony zostanie brak hełmu ochronnego lub butów roboczych lub kamizelki odblaskowej lub okularów ochronnych, Zamawiający odsunie go od pracy, a Przewoźnik otrzyma pisemne upomnienie. W przypadku powtórzenia się sytuacji, Przewoźnik zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 1.000 zł każdorazowo za jedno takie zdarzenie. W przypadku naruszenia powyższych zapisów przez tą samą osobę po raz drugi, Przewoźnik zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 2.000 zł za jedno zdarzenie, zaś w przypadku powtórzenia się sytuacji po raz trzeci Zamawiający może zakończyć współpracę z Przewoźnikiem w trybie natychmiastowym z winy Przewoźnika, a Przewoźnik jest zobowiązany zapłacić Zamawiającemu karę w wysokości 10.000 PLN z tego tytułu.

  24. W przypadku wykazania Przewoźnikowi lub któremukolwiek z jego pracowników, na podstawie badania alkomatem, pracy pod wpływem alkoholu bądź w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem jakichkolwiek substancji o działaniu psychoaktywnym (takie jak narkotyki, dopalacze). Przewoźnik zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 5.000 zł za każdy przypadek, a pracownik ten zostanie usunięty z terenu zakładu. Dodatkowo pracownicy, którym wykaże się przebywanie na terenie Nordkalk Sp. z o.o. pod wpływem alkoholu bądź w stanie nietrzeźwości mają bezwzględny zakaz wstępu na teren zakładów należących do Zamawiającego.

  25. W przypadku reklamacji towaru złożonej przez klienta Zamawiającego na skutek dostarczenia zanieczyszczonego towaru bądź towaru o obniżonej jakości, w wyniku nienależytego wykonania przez Przewoźnika obowiązków wynikających ze zlecenia, Przewoźnik zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 2000 zł za jedno zdarzenie. Ponadto Przewoźnik jest zobowiązany do pokrycia wszystkich kosztów Zamawiającego związanych z realizacją zasadnej reklamacji klienta.

  26. Wszystkie kary umowne płatne są w terminie 14 dni od wystawienia noty księgowej.

  27. Zamawiający może odstąpić od naliczania kary umownej lub dochodzenia jej w niepełnej wysokości z wyłączeniem kar wynikających z pkt. 23-24 niniejszego paragrafu, które to kary będą bezwzględnie egzekwowane.




§3

Realizacja zlecenia transportowego

  1. Przewoźnik jest zobowiązany do zapoznania się ze szczegółami realizacji transportu zamieszczonymi na platformie SOOT przed przystąpieniem do złożenia oferty na aukcji transportowej/konkursie ofert. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją szczegółów realizacji transportu.

  2. Termin realizacji zlecenia transportowego, którego tonaż wynosi do 150 ton, ustalony zostaje maksymalnie na 1 tydzień (7 dni kalendarzowych). Termin realizacji liczony zostaje począwszy od dnia wygrania aukcji transportowej.

  3. Termin realizacji zlecenia transportowego, którego tonaż przekracza 150 ton, ustalony zostanie indywidualnie pomiędzy Przewoźnikiem, a pracownikiem działu Logistyki i Obsługi Klienta Nordkalk, który zlecił Przewoźnikowi realizację transportu. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 tygodnie (14 dni kalendarzowych). W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, co wymaga zgody pracownika działu Logistyki i Obsługi Klienta Nordkalk.

  4. Nie zrealizowanie w wyznaczonym terminie zlecenia transportowego z winy Przewoźnika powoduje jego anulację i pisemne (w postaci wiadomości e-mail) upomnienie Przewoźnika. W przypadku, gdy sytuacja niezrealizowania w terminie zlecenia transportowego przez Przewoźnika wystąpi po raz trzeci w trakcie kwartału, konto Przewoźnika na platformie SOOT zostanie zablokowane na okres miesiąca, co jest równoznaczne z czasowym brakiem możliwości podejmowania nowych ładunków z Nordkalk. Czasowa blokada na SOOT nie zwalnia Przewoźnika z terminowej realizacji innych, wcześniej podjętych zleceń transportowych.

  5. Przewoźnik biorąc udział w aukcji transportowej, świadomie podejmuje się licytacji i po wygraniu aukcji jest zobowiązany do realizacji zlecenia transportowego w stawce, w której zwyciężył aukcję. Nie podjęcie się realizacji zlecenia transportowego powoduje pierwsze upomnienie Przewoźnika. W przypadku trzy krotnej rezygnacji Przewoźnika w ciągu kwartału z realizacji zlecenia transportowego po wygranej aukcji transportowej, Przewoźnik zostanie zablokowany na platformie SOOT na okres 1 miesiąca, co jest równoznaczne z czasowym brakiem możliwości podejmowania nowych ładunków z Nordkalk. Czasowa blokada na SOOT nie zwalnia Przewoźnika z terminowej realizacji innych, wcześniej podjętych zleceń transportowych.

  6. Przewoźnik może przyjąć do realizacji transporty o sumarycznym tonażu nie większym niż 2000 ton łącznie dla wszystkich Zakładów Nordkalk Sp. z o.o. W przypadku gdy ilość ta zostanie przekroczona, Przewoźnik zostanie czasowo zostanie zablokowany na platformie SOOT, do momentu realizacji zleconych wcześniej transportów w ilości, co najmniej 1000 ton, łącznie dla wszystkich Zakładów Nordkalk Sp. z o.o.

  7. W przypadku odmowy przyjęcia towaru przez odbiorcę, Przewoźnik zobowiązany jest niezwłocznie przekazać pisemnie (wiadomość e-mail) taką informację Pracownikowi Działu Logistyki i Obsługi Klienta Nordkalk, który wystawił zlecenie transportowe.

  8. Aukcje transportowe na platformie SOOT odbywać się będą w godzinach pomiędzy 09:00 – 14:00.



Załączniki:

  1. INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładach produkcyjnych Nordkalk Sp. z o.o. – lokalizacje: Sławno oraz Wolica.
    1A. Oświadczenie kierowcy.

  2. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.

  3. Kodeks postępowania dla dostawców firmy Nordkalk.







INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładzie produkcyjnym Nordkalk Sp. z o.o. – Sławno





Warunki podstawowe

  1. Kierowca wjeżdżający po towar na teren zakładu musi być wyposażony w odzież ochronną, tj. buty pełne, kamizelkę odblaskową, hełm ochronny wyposażony w paski podbródkowe z trzema lub czterema punktami mocowań oraz okulary ochronne oraz zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszą instrukcją.

  2. Kierowca, opuszczając kabinę samochodu obowiązany jest założyć kamizelkę odblaskową oraz hełm ochronny, a przy obsłudze załadunku również okulary ochronne.

  3. Pracownik Nordkalk lub wskazany przez Nordkalk pracownik firmy zewnętrznej (pracownik Ochrony) nie może dopuścić do załadunku pojazdu, jeśli kierowca nie posiada odzieży ochronnej oraz nie ma go na liście załadunkowej i na liście kierowców upoważnionych do odbioru towaru.

  4. Kierowca pod wpływem alkoholu lub narkotyków nie zostanie wpuszczony na teren zakładu.

  5. Obowiązkiem Kierowcy podczas realizacji zlecenia jest:


Zagrożenia

  1. Ruch maszyn mobilnych i samochodów zarówno zakładowych jak i innych odbiorców.

  2. Ograniczona widoczność wskutek emisji wtórnej pyłu (w okresach suchej i wietrznej pogody).

  3. Ograniczona słyszalność z uwagi na emisję hałasu urządzeń produkcyjnych.

  4. Upadek z wysokości w przypadku otwierania i zamykania włazów zasypowych, zakładania plandeki, obsługi urządzeń załadunkowych.

  5. Upadek z wysokości w trakcie schodzenia i wchodzenia do kabiny pojazdu.


Zapobieganie zagrożeniom

  1. Zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie przejazdu przez teren zakładowy i stosowanie się do oznakowania drogowego oraz przestrzeganie ograniczenia prędkości.

  2. Poruszanie się tylko po wyznaczonych ciągach komunikacyjnych zgodnie z oznakowaniem z zachowaniem zasad wyposażenia (buty pełne, kamizelkę odblaskową, kask, okulary).

  3. Samowolne poruszanie się na terenie zakładu, poza obszarem załadunku jest zabronione.

  4. Przebywanie w kabinie prowadzonego samochodu w czasie oczekiwania na załadunek.

  5. W miejscu załadunku mogą przebywać tylko kierowcy, których samochody są ładowane.

  6. Kontrola stanu technicznego zaworów bezpieczeństwa oraz osprzętu pojazdu.

  7. Kontrola stanu technicznego drabinki oraz barierki ochronnej.

  8. Wejście na beczkę dozwolone jest tylko po postawieniu sprawnej barierki ochronnej przy drabince wejściowej pojazdu.

  9. Na terenie zakładu obowiązuje zakaz palenia.

  10. Zabronione jest używanie telefonów komórkowych, tabletów i innych urządzeń służących do komunikacji zewnętrznej w trakcie ruchu pojazdów i prowadzenia załadunku.

O wszelkich zauważonych zagrożeniach Kierowca zobowiązany jest poinformować operatora ładującego towar lub osobę dozoru Z-du.


Procedura załadunku

  1. Sprawdzić u obsługującego wagę (pracownika ochrony) możliwości załadunku danego towaru.

  2. Po potwierdzeniu awizacji, w przypadku dużej ilości aut oczekujących na pobranie towaru, Kierowca oczekuje na załadunek w samochodzie na parkingu przed zakładem.

Uwaga:

Każdy kierowca, który przyjechał po raz pierwszy, może przystąpić do załadunku po zapoznaniu się z niniejszą instrukcją i podpisaniu oświadczenia (zał. nr. 1 do niniejszej instrukcji). Instrukcję otrzymuje od pracownika Nordkalk Sp. z o.o. lub pracownika Ochrony – podpisane oświadczenie pozostawia na portierni.


  1. Po uzyskaniu zgody na załadunek kierowca wjeżdża na wagę. Za pomocą karty wagowej otrzymanej od obsługującego wagę wczytuje tarę pojazdu.

  2. Kierowca otrzymuje od pracownika Nordkalk dyspozycje dotyczące załadunku:

  3. Po załadunku odpowiedniego towaru Kierowca wjeżdża na wagę i wczytuje kartą masę brutto. Następnie zwraca kartę Obsługującemu wagę, otrzymuje od niego dokument WZ, sprawdza dane umieszczone na nim i potwierdza własnym podpisem ich poprawność.

  4. Po opuszczeniu wagi przygotowuje pojazd do drogi.

  5. Opuszcza teren zakładu.

Telefony:

Sterownia: 44 757 14 28; 667 100 578

Portiernia: 44 757 10 01; 697 503 860








INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładzie produkcyjnym Nordkalk Sp. z o.o. – Wolica





Warunki podstawowe

  1. Kierowca wjeżdżający po towar na teren zakładu musi być wyposażony w odzież ochronną, tj. buty pełne, kamizelkę odblaskową, hełm ochronny wyposażony w paski podbródkowe z trzema lub czterema punktami mocowań oraz okulary ochronne oraz zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszą instrukcją.

  2. Kierowca, opuszczając kabinę samochodu obowiązany jest założyć kamizelkę odblaskową oraz hełm ochronny, a przy obsłudze załadunku również okulary ochronne.

  3. Pracownik Nordkalk lub wskazany przez Nordkalk pracownik firmy zewnętrznej (pracownik Ochrony) nie może dopuścić do załadunku pojazdu, jeśli kierowca nie posiada odzieży ochronnej oraz nie ma go na liście załadunkowej i na liście kierowców upoważnionych do odbioru towaru.

  4. Kierowca pod wpływem alkoholu lub narkotyków nie zostanie wpuszczony na teren zakładu.

  5. Obowiązkiem Kierowcy podczas realizacji zlecenia jest:

Zagrożenia

  1. Ruch maszyn mobilnych i samochodów zarówno zakładowych jak i innych odbiorców.

  2. Ograniczona widoczność wskutek emisji wtórnej pyłu (w okresach suchej i wietrznej pogody).

  3. Ograniczona słyszalność z uwagi na emisję hałasu urządzeń produkcyjnych.

  4. Upadek z wysokości w przypadku otwierania i zamykania włazów zasypowych, zakładania plandeki, obsługi urządzeń załadunkowych.

  5. Upadek z wysokości w trakcie schodzenia i wchodzenia do kabiny pojazdu.

  6. Przysypanie rozładowywanym kruszywem.

  7. Kolizja z maszynami wykonującymi czynności ładunkowe.

Zapobieganie zagrożeniom

  1. Zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie przejazdu przez teren zakładowy i stosowanie się do oznakowania drogowego oraz przestrzeganie ograniczenia prędkości.

  2. Poruszanie się tylko po wyznaczonych ciągach komunikacyjnych zgodnie z oznakowaniem z zachowaniem zasad wyposażenia (buty pełne, kamizelkę odblaskową, kask, okulary).

  3. Przebywanie w kabinie prowadzonego samochodu w czasie oczekiwania na załadunek i w czasie wyładunku kamienias.

  4. Kontrola stanu technicznego zaworów bezpieczeństwa oraz osprzętu pojazdu.

  5. Kontrola stanu technicznego drabinki oraz barierki ochronnej.

  6. Sygnalizowanie manewrów i sprawdzanie przestrzeni wokół pojazdu

Ponadto zabronione jest:

O wszelkich zauważonych zagrożeniach kierowca zobowiązany jest poinformować operatora przemiałowni lub dozorcę (portiera).


Procedura załadunku

  1. Kierowca ustawia samochód przed znakiem informującym o początku kolejki i zgłasza się do pracownika Nordkalk do portierni lub budynku sterowni. Tam kierowca dostaje dyspozycję z którego silosu lub placu składowego będzie ładowany oraz otrzymuje magnetyczną kartę wagową. Na terenie zakładu może znajdować się maksymalnie 3 samochody wypisane i oczekujące na załadunek. Pozostałe samochody oczekujące na załadunek znajdują się po za terenem zakładu.

  2. Kierowca przygotowuje samochód do załadunku i zgłasza pracownikowi Nordkalk gotowość do sprawdzenia czystości przestrzeni ładunkowej pojazdu.

  3. Gdy wynik kontroli czystości przestrzeni ładunkowej pojazdu jest pozytywny kierowca otrzymuje zgodę na załadunek towaru, gdy negatywny - nakaz opuszczenia terenu zakładu (po wypełnieniu stosownego załącznika).

  4. Po uzyskaniu zgody na załadunek kierowca wjeżdża na wagę. Za pomocą magnetycznej karty wagowej, kierowca wczytuje tarę pojazdu a po zatwierdzeniu przez system może przystąpić do załadunku. W przypadku niezgodności bezzwłocznie zgłasza ten fakt operatorowi przemiałowni lub dozorcy (portierowi).

  5. Kierowca zasypuje za pomocą urządzeń załadunkowych odpowiednią ilość towaru ze wskazanego silosu lub jedzie na wskazany plac składowy pod załadunek.

  6. Po załadunku kierowca pobiera próbę załadowanego towaru - jeśli otrzymał takie polecenie od pracownika Nordkalk.

  7. Kierowca ponownie wjeżdża na wagę i jeśli ilość załadowanego towaru jest właściwa wczytuje za pomocą magnetycznej karty wagowej masę brutto. W przeciwnym wypadku dosypuje lub odsypuje towar przed wczytaniem masy brutto.

  8. Po opuszczeniu wagi kierowca przygotowuje pojazd do drogi.

  9. Kierowca podjeżdża do miejsca, w którym otrzymał kartę, zwraca ją, otrzymuje dokument WZ i potwierdza podpisem poprawność umieszczonych na nim danych.

  10. Pojazd może opuścić teren zakładu.

  11. Każdy kierowca, który przyjechał po raz pierwszy, może przystąpić do załadunku po zapoznaniu się z niniejszą instrukcją i podpisaniu oświadczenia (zał. nr 1 do niniejszej instrukcji). Instrukcję otrzymuje od pracownika Nordkalk – podpisane oświadczenie pozostawia na portierni lub w sterowni.

Procedura rozładunku kamienia:

  1. Kierowca przewożący kamień z Zakładu w Miedziance po przybyciu na teren Zakładu w Wolicy kieruje się na plac składowy zgodnie z przewożonym asortymentem i zapotrzebowaniem. Plan składowisk jest umieszczony na terenie zakładu tuż za główną bramą wjazdową po prawej stronie.

  2. Rozładunek kamienia może się odbyć tylko, gdy na danym składowisku nie wykonuje w tym czasie czynności ładunkowych ładowarka lub inny sprzęt ciężki.

  3. Kierowca ustawia samochód tyłem do pryzmy i przygotowuje samochód do rozładunku upewniając się że w pobliżu nie ma ludzi, zwierząt, innych pojazdów lub maszyn.

  4. Kierowca rozładowuje kamień wzdłuż linii pryzmy.

  5. Po rozładunku, kierowca przygotowuje samochód do drogi powrotnej.

  6. Przed opuszczeniem zakładu, kierowca udaje się z kopią dokumentu WZ do pomieszczenia w budynku sterowni gdzie wpisuje do zeszytu dane z WZ wraz z datą i godziną rozładunku.

  7. Kierowca pozostawia kopię WZ obok zeszytu i udaje się do swojego samochodu.

  8. Pojazd może opuścić zakład lub przystąpić do procedury załadunku.

  9. W razie wątpliwości, co do miejsca rozładunku kamienia, informacji udziela operator przemiałowni obecny na sterowni lub na kanale 17 CB radio.

  10. Każdy kierowca, który po raz pierwszy przyjechał z kamieniem do Zakładu w Wolicy jest zobowiązany przed rozładunkiem zgłosić się do operatora przemiałowni celem odbycia krótkiego szkolenia z zagrożeń występujących na terenie zakładu oraz zasad organizacyjnych pracy zakładu. Kierowca własnym podpisem na liście, potwierdza udział w takim szkoleniu.

Telefony:

Sterownia: 41 31 54 642

Portiernia: 667 501 146








Zał.1A INSTRUKCJI POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładach produkcyjnych Nordkalk Sp. z o.o.






…………………………………………………………

(Miejscowość, data)



OŚWIADCZENIE

Ja niżej podpisany(a)


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(imię i nazwisko kierowcy)



………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(podać nazwę firmy swojego pracodawcy i firmy z upoważnienia, której przewozi towar)


Oświadczam, że:

  1. Otrzymałem i zapoznałem się z treścią “INSTRUKCJI POSTĘPOWANIA KIEROWCY w Zakładzie produkcyjnym Nordkalk Sp. z o.o.”.

  2. Zobowiązuję się do ścisłego przestrzegania i stosowania wymagań określonych w instrukcji.

  3. Jestem w pełni świadomy, iż nieprzestrzeganie niniejszych postanowień będzie skutkowało odmową załadunku oraz usunięciem z terenu zakładu.

Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez NORDKALK Sp. z o.o.,  w zakresie niezbędnym do realizacji umowy o współpracy  i wynikających z niej obowiązków Administratora Danych.



………………………………………………………………

Podpis kierowcy












Załącznik nr 2 do OGÓLNYCH WARUNKÓW ŚWIADCZENIA USŁUG TRANSPORTOWYCH DLA NORDKALK SP. Z O.O.




KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych informuję, iż:
Administratorem Państwa danych osobowych jest NORDKALK Sp. z o.o. Pl. Na Groblach 21, 31-101 Kraków, NIP: 583-21-67-150 REGON: 191248246, KRS 0000010481.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować w sprawie swoich danych osobowych, kontakt email: inspektorochronydanych@nordkalk.com

Administrator przetwarza następujące Pani/Pana dane: Imię i nazwisko, numer telefonu, adres email, stanowisko służbowe.

Pani/Pana dane osobowe pozyskane zostały od Państwa pracodawcy i przetwarzane są w celu:

  1. wykonania umowy łączącej Administratora z Państwa pracodawcą,

  2. zabezpieczenia i dochodzenia należności przysługujących Administratorowi wobec Państwa pracodawcy oraz obrony Administratora przed roszczeniami Państwa pracodawcy (prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora),

  3. wykonania przez Administratora jego obowiązków informacyjnych wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz ze standardów korporacyjnych grupy kapitałowej, której Administrator jest częścią (prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora).

Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) oraz lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Administrator może udostępnić Państwa dane :

  1. osobom prowadzącym działalność gospodarczą, w tym współpracującym z Nordkalk, np. tłumaczom, prawnikom w zakresie usług świadczonych na rzecz Nordkalk,

  2. organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,

  3. podmiotom wspierającym Nordkalk w prowadzonej działalności na jej zlecenie,

  4. podmiotom audytującym naszą działalność,

  5. bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,

  6. podmiotom z grupy kapitałowej, której Nordkalk Sp. z o.o. jest częścią.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO.
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych. W takiej sytuacji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w w/w celach, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 lat po jej zakończeniu umowy, zgodnie z ustawą o rachunkowości.

Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego tj. Wielka Brytania, w stosunku do której Komisja Europejska potwierdziła, ze kraj ten zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych

Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.





Załącznik nr 3 do OGÓLNYCH WARUNKÓW ŚWIADCZENIA USŁUG TRANSPORTOWYCH DLA NORDKALK SP. Z O.O.


Kodeks postępowania dla dostawców firmy Nordkalk

Przedmowa

Celem Grupy Nordkalk („Nordkalk”) jest prowadzenie działalności gospodarczej przynoszącej długoterminowe zyski w sposób etyczny i rozsądny. Służy temu ciągłe doskonalenie naszych procesów, produktów i usług z uwzględnieniem m.in. aspektów ekonomicznych, personalnych, społecznych i środowiskowych. Nasze wartości – Otwartość, Uczciwość, Śmiałość, Zaufanie i Szacunek – wytyczają kierunek naszych działań.

Nordkalk oczekuje, że wszystkie podmioty dostarczające Nordkalk produkty lub usługi, takie jak niniejszy podmiot zwany dalej „Dostawcą", zobowiążą się do przestrzegania niniejszego Kodeksu Postępowania dla Dostawców Nordkalk („Kodeks dla Dostawców"). Ponadto, Dostawca i Nordkalk mają możliwość uzgodnienia dalszych standardów w umowach o dostawy. Niniejszy Kodeks Dostawców został stworzony w celu zagwarantowania, że wartości i standardy etyczne Nordkalk są zrozumiałe i przestrzegane przez wszystkich naszych Dostawców, w tym również przez ich bezpośrednich dostawców oraz innych interesariuszy. Nordkalk oczekuje od wszystkich swoich Dostawców postępowania w duchu wartości Nordkalk, zaangażowania w zrównoważony rozwój oraz przestrzegania analogicznych dobrych standardów pracy oraz etyki biznesu.

Niniejszy Kodeks dla Dostawców został zaktualizowany i zatwierdzony dnia 10 czerwca 2020 r. i zastępuje wcześniejszą wersję Kodeksu Postępowania Dostawców firmy Nordkalk (z dnia 20 kwietnia 2015 r.).

Zgodność z prawem

Dostawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów obowiązujących systemów prawnych, w tym także wymogów prawnych i lokalnych regulacji. Takie prawa i regulacje dotyczą zazwyczaj na przykład środowiska naturalnego, gospodarowania odpadami, praw pracowniczych, kwestii bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa produktów.

Co to oznacza w praktyce?

Uczciwa konkurencja

Dostawca zobowiązany jest do prowadzenia swojej działalności gospodarczej i konkurowania zgodnie z obowiązującymi przepisami antymonopolowymi i zasadami ochrony konkurencji.

Co to oznacza w praktyce?

Przeciwdziałanie korupcji i łapówkarstwu

Nordkalk nie uczestniczy w żadnych działaniach korupcyjnych ani łapówkarskich. Dostawca zobowiązuje się również nie tolerować korupcji i łapówkarstwa.

Dostawca zobowiązuje się do niedokonywania żadnych niewłaściwych płatności lub zawierania innych ustaleń, które mogłyby być postrzegane jako mające na celu wywarcie wpływu lub skorumpowanie odbiorcy. Takie niewłaściwe płatności i ustalenia mogą obejmować łapówki, prezenty, przysługi, gratyfikacje, pożyczki, korzyści i formy rozrywki.

Dostawca jest zobowiązany do potwierdzenia, że ani on, ani jego podmioty stowarzyszone, beneficjenci lub dyrektorzy nie zostali postawieni w stan oskarżenia w jakiejkolwiek jurysdykcji za korupcję, sankcje ekonomiczne, kontrolę eksportu lub przestępstwa związane z praniem pieniędzy.

Co to oznacza w praktyce?

Prawa człowieka i uprawnienia pracownicze

Od Dostawcy oczekuje się, że w taki sam sposób, jak Nordkalk, będzie przestrzegał praw człowieka określonych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ oraz przestrzegał uznanych międzynarodowych standardów pracy określonych przez Międzynarodową Organizację Pracy (MOP) oraz Global Compact ONZ.

Dostawca zobowiązany jest traktować ludzi z szacunkiem i zapewniać im równe szanse rozwoju osobistego i doskonalenia zawodowego, co oznacza, że Dostawca nie zezwala na dyskryminację.

Dostawca zobowiązany jest do niekorzystania w ramach swojej działalności z pracy dzieci lub pracy przymusowej oraz do podejmowania aktywnych działań w celu zapobiegania mobbingowi lub molestowaniu.

Dostawca zobowiązany jest do przestrzegania prawa pracowników do wolności zrzeszania się i rokowań zbiorowych, do wypłacania odpowiedniego wynagrodzenia i świadczeń oraz do zapewnienia, że czas pracy pracowników jest zgodny ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

Co to oznacza w praktyce?

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Dostawca zobowiązany jest zapewnić, że każdy z pracowników jego lub jego podwykonawców, którzy wchodzą na teren obiektów Nordkalk lub tam pracują, będzie przestrzegał wszystkich stosownych procedur i instrukcji Nordkalk dotyczących np. bezpieczeństwa i higieny pracy, logistyki, postępowania i bezpieczeństwa w obiektach lub portach.

Dostawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony pracowników, gości i innych osób, na które wpływ ma jego działalność. Należy wdrożyć system zarządzania bezpieczeństwem pracy zgodny z normą OHSAS 18001 lub inny odpowiadający jej system, lub w inny sposób wykazać, że działalność spełnia określone wymagania przewidziane w tych systemach.

Co to oznacza w praktyce?

Środowisko i zrównoważony rozwój

Dostawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska i zadbania o uzyskanie niezbędnych pozwoleń.

Dostawca zobowiązany jest do minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne w zakresie gleby, wody, powietrza i różnorodności biologicznej, ma obowiązek wykazywania ciągłego doskonalenia oraz, w miarę możliwości, stosowania najlepszych dostępnych technik (BAT).

Dostawca zobowiązany jest do gospodarowania wszelkimi odpadami powstałymi w wyniku prowadzonej przez siebie działalności, produktów lub aktywów klienta będących w jego posiadaniu.

Dostawca zobowiązany jest do wdrożenia systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z normą ISO 14001 lub innego podobnego typu systemu, lub do wykazania w inny sposób, że działalność spełnia określone w tych systemach wymagania.

Dostawca szanuje społeczności lokalne w krajach i regionach, w których prowadzi działalność, oraz dąży do zminimalizowania wszelkich negatywnych lub szkodliwych dla nich skutków.

Co to oznacza w praktyce?

Bezpieczeństwo produktu

Wszystkie produkty i usługi muszą odpowiadać kryteriom jakości i bezpieczeństwa określonym w odpowiednich umowach, jak również obowiązującym wymogom prawnym. Dostawca jest zobowiązany do zarządzania zagrożeniami dla bezpieczeństwa produktów w całym łańcuchu dostaw.

Dostawca zobowiązany jest do stosowania surowców o znanym pochodzeniu oraz do zapewnienia identyfikowalności surowców i gotowych produktów. Dostawca zobowiązany jest dopilnować, aby dostarczone produkty, jeśli są używane zgodnie z przeznaczeniem, były bezpieczne dla ludzi i środowiska.

Co to oznacza w praktyce?

Łańcuch dostaw

Dostawca zobowiązany jest zapewnić, że wszyscy jego bezpośredni dostawcy akceptują i przestrzegają wymogów niniejszego Kodeksu dla Dostawców.

Egzekwowanie postanowień kodeksu

Nordkalk zastrzega sobie prawo do przeprowadzania okresowych wizyt lub audytów w celu zapewnienia przestrzegania przez dostawcę niniejszego Kodeksu dla Dostawców.

Jeżeli Nordkalk wykryje, że Dostawca nie spełnia wymogów i oczekiwań określonych w niniejszym Kodeksie dla Dostawców, Nordkalk omówi z Dostawcą zagadnienia, które wymagają korekty lub poprawy. Dostawca podejmie wówczas, bez zbędnej zwłoki, uzasadnione z handlowego punktu widzenia działania naprawcze.

Nordkalk zastrzega sobie prawo do anulowania zaległych zamówień, zawieszenia przyszłych zamówień i/lub rozwiązania umowy z Dostawcą w przypadku istotnego naruszenia niniejszego Kodeksu dla Dostawców. W przypadku, gdy umowa główna pomiędzy Nordkalk a dostawcą, do której załącznik stanowi niniejszy Kodeks dla Dostawców, zawiera odrębne zasady rozwiązania umowy, obie strony przyjmują do wiadomości, że naruszenie postanowień niniejszego Kodeksu dla Dostawców może zostać uznane za istotne naruszenie umowy, uprawniające Nordkalk do rozwiązania jej.